🚚 Hurtig levering  I  💬 Hurtig og god kundeservice  I  📦 Gratis fragt, ved køb over 299kr

Generelle oplysninger

Winesommelier ApS
CVR-nr.: 45457850
Nørregade 28b, 1165 København K
Danmark
E-mail: [email protected]


Betaling

På Winesommelier.dk kan du betale med Mastercard, Maestro, VISA, VISA Electron, MobilePay og ViaBill.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller din konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, hvorefter du skal betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/


Fragt

Ordrer sendes med PostNord, og leveres inden for 1-3 hverdage, medmindre andet er aftalt. Ved afsendelse sendes et tracking-link/trackingnummer til dig på e-mail og/eller SMS.

Levering til pakkeshop er gratis på Winesommelier.dk ved køb over 399 kr.

Ved køb under 399 kr. koster levering 29 kr. til pakkeshop, eller 39 kr. til hjemme- eller erhvervsadresse. Levering med GLS og DAO pålægges et ekstra gebyr på 15 kr.

Ved levering til pakkeshop har du som udgangspunkt 7 dage til at hente pakken. Gældende regler for afhentningsfrister findes altid på kurérens hjemmeside, og det er altid deres betingelser, der gælder.

Bemærk, at pakkeshops kan blive fyldte – og det er derfor ikke altid muligt at levere til ønskede pakkeshop. Hvis kureren vurderer, at pakkeshoppen ikke kan bruges, bliver pakken omdirigeret til en alternativ pakkeshop.


Uafhentede pakker

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du ønsker at fortryde dele af et køb, gælder samme vilkår som for hele ordrer.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på anden måde end nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun får fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Manglende original emballage kan medføre værdiforringelse.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en dyrere leveringsform end den billigste standardlevering, vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget din besked om fortrydelse.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Winesommelier ApS
Nørregade 28b, 1165 København K
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, er reklamationen altid rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Winesommelier ApS
Nørregade 28b, 1165 København K
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Ved returnering bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Såfremt en returneret ordre vurderes ikke at være omfattet af en berettiget reklamation, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr for gensendelse af ordren til kunden. Den aktuelle pris for gensendelse er 59 kr., som betales af kunden.


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Winesommelier.dk
Nørregade 28b, 1165 København K
E-mail: [email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. [indsæt dato]